31 Ağu 2015

D&S La Elegant Pastel Purple - PILOT Iroshizuku murasaki-shikibu - LEVENT Notebook


Bu hafta bir üçlü ile karşınızdayım... Uzun süredir defter incelemeyince tesadüf eseri gördüğüm ve önerilen defterlerden birini eklemeye karar verdim bu haftaki konuya...

Haftanın dolma kalemi D&S' ten La Elégant dolma kalem, haftanın mürekkebi Pilot Iroshizuku' dan murasaki shikibu ve defter ise Levent notebook...


D&S La Elégant tesadüf eseri bulduğum ilginç uzak doğu kalemlerinden birisi... La Elégant farkedileceği üzere Pilot Kaküno bahar serisinin oldukça benzeri bir dolma kalem... D&S, Kaküno' dan farklı olarak kapak ve gövdede aynı renge sahip... Aynı zamanda gövde çapı daha küçük ve gövde bitişi de daha ince... Kaküno'nun ucundaki gülen yüz de La Elégant'ta bulunmuyor...

Tamamiyle plastikten yapılmış dolma kalemin piyasada 6 rengi bulunabiliyor... Ben karşılaştırmayı daha net yapabilmek adına elimde Kaküno'nun moru bulunduğundan D&S'in de morlarından almıştım... Dolma kalemin grip kısmı yine şeffaf tasarlanmış... Damağının gri olmasından dolayı mürekkep akışı daha net görülebiliyor...


Ve dolma kalemin boyutları;

-Kapalı haliyle; 13,9 cm
-Kapaksız haliyle; 12,5 cm
-Kapağını arkasına iliştirdiğimizde; 16,5 cm
-Ağırlığı; 8 g


Dolma kalemin ucu çelikten yapılmış... Giriş seviyesi veya günlük kullanımda kullanılmaya oldukça uygun kalemlerden... Uç derecesi F olmasına rağmen atlama, takılma veya cızırtı olmaksızın oldukça akıcı yazmakta... 

D&S' in dolum sistemi kartuş veya konvertör yardımı ile olabiliyor ben yazıyı hazırlarken Parker konvertörü tercih ettim...D&S'in özelliklerine genel olarak bakınca klipssiz ve klik sistemli kapanmasına takılmazsanız bence oldukça başarılı:)


Pilot Iroshizuku murasaki-shikibu daha önce bahsettiğim mürekkeplerden biri... Hem kalemle uyumlu olacağını düşündüğümden hem de üzerinde biraz daha durabilmek için bugün yer vermeye karar verdim... 

Benim en çok sevdiğim Iroshizukular' dan biri olan murasaki-shikibu Japon yaban mersini diye anılıyor... Tam ortada bir mor tonunda içinde ne fazla mavilik ne de fazla kırmızılık barındırıyor... Hızlı kuruma süresi ve gölgelenmesi ile de oldukça verimli bir kullanım sağlıyor...


Sıra geldi deftere... Levent Notebook sert kapaklı, lastikli, krem rengi kağıda sahip hoş bir defter... Sayfalarının büyük bir çoğunluğunu çizgili kağıtlar oluştursa da defterin sonlarına doğru farklı formlarda kağıtlara rastlıyoruz... Aynı zamanda ajanda amaçlı da kullanabilmemizi sağlamak amacıyla yıllık ve seyahat planları eklenmiş... Noktalı sayfaları ise çizimler için ayrılmış...

Defterin sert kapağı kumaşımsı yumuşak bir dokuya sahip; kapak rengi olarak gri, kahverengi, yeşil,lacivert gibi renklerde kapakları mevcut...


Bu hoş defter çok daha fiyatlı olan defterlere göre fazlasıyla verimli bir kullanıma sahip... Defter 1.1 uçta bile çok az kanama yapıyor... Arka sayfaya yaptığı gölgelenmesi de yine yok denecek kadar az... Yazımı esnasında kağıdı kırçıllanma, dağılma da yapmıyor... Yani dolma kalemle azımsanmayacak derecede hoş bir kullanım sunuyor.



Yazının sonuna gelmişken son olarak haftanın sürprizi diyip D&S La Elégant kalem deneyimlemek isteyenler için bir kişiye: D&S mor dolma kalem+kartuş ve  Levent Notebook vermek istedim... 

3 Eylül saat: 20:00' ye kadar bu yazının altına blog izleyicim iseniz yazı ile ilgili olmak şartıyla 1 yorum bırakır mısınız? İzleyici olma şartını sağdaki açılır panelden g+ veya blogger izleyici sekmesi ile sağlayabilirsiniz.


***********SONUÇ************

Saatler 20.00' yi geçtiğine göre sonuçlara bakalım dilerseniz.... Random.org aracılığı ile yaptığım çekilişte şanslı izleyici -ve yorumcu- Kalp ile Kalem olmuştur. Bana kargo bilgilerinizi iletir misiniz?


Mutlu, huzurlu bir haftasonu dilerim...

33 yorum:

  1. Merhaba, Deftere bayıldım organizer tarzı iç sayfalar çok güzel, kalem hakikaten kaküno'nun manupile edilmilmiş hali sanki. Benim size sormak istediğim bir şey var izninizle, D&S ve Kaküno'nun kapak kısmındaki içe basık alan klips takmak için mi bulunuyor yoksa bu kalemlere uyumlu bir klips bulma şansımız yok mu? .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kakuno için söylediğiniz içe basık kısma Kaweco Sport serisinin klipslerini kullananları gördüm denemedim ama olabilir diye düşünüyorum:)

      Sil
  2. dolma kaleme uygun defter bulmakta zorlanıyorum, bir denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  3. Murekkebi ve defteri begendim. Tesekkur ederim bu paylasiminiz icin

    YanıtlaSil
  4. O kadar çok F uçlu kalem incelemesi yapıyorsunuz ki birgün ben de M uç kullanmaktan vazgeçeceğim :)
    F uçlu kalemlerin ucu bana fazla ince geliyor kesin cızırtı yapar diyorum kendi kendime. Ama gelin görün ki incelemesini yaptığınız F uçlu kalemler hemen hemen hepsi hiç cızırtı yapmamakla birlikte mürekkep iletimini de sorunsuz yapabiliyor. Kalem ve mürekkep uyumu da yine çok başarılı. İncelemeniz için teşekkürler bir kez daha.

    YanıtlaSil
  5. Kaküno yu çok sevimli buluyordum bu kalem de ondan geri kalmamış:) mürekkebin rengi zaten harika. Ama ben en çok defteri merak ettim. Inceleme için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Defter gerçekten merak uyandırıyor. Mürekkep için söylenecek bir şey yok zaten. Kalemi denemek gerek. :)
    Yazı için teşekkürler. İyi haftalar

    YanıtlaSil
  7. Ahh Kaküno ahhh, ahh Safari ahh...
    Nedir bu popüler dolmakalemlerin taklitçilerin elinden çektiği.

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık yine güzel bir yazı olmuş. (:

    YanıtlaSil
  9. Renkler pek güzel de kartuşların görünümü biraz ilginç geldi, avrupa tipi genelgeçer kartuşlar da oluyor mu bu kaleme?

    YanıtlaSil
  10. Bir de kaküno'nun arkası küt ve kapak çok sağlam oturuyor. Bu kalemin bitişi farklı bayağı, kapağı arkasına takarak kullanımı sağlam bir his bırakıyor mu diye sormak istedim nacizane.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kartuşların tipi daha doğrusu kalemin besleme kısmına giriş kısmı farklı evet ama uluslararası kartuşları takabiliyorsunuz sıkıntı çıkmıyor. Kalemin de bitişi farklı olsa da kapak arkasına oturuyor oynama kayma filan yapmıyor.

      Sil
  11. Bu defter bana "travelersnotebook"lari hatırlattı, ajanda olarak kullanmak için de elverişli sanırım. Defter incelemelerine hasret kalmışız, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Bu defter bana "travelersnotebook"lari hatırlattı, ajanda olarak kullanmak için de elverişli sanırım. Defter incelemelerine hasret kalmışız, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Bu tür kalemleri çok seviyorum mürekkebin ve kalemin renginede bayıldım:)

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederiz paylaşımlarınız için.Elinize sağlık.Kitap,Defter,Kalem ve Mürekkep.....

    YanıtlaSil
  15. Defter gerçekten çok güzel görünüyor,ajanda gibi. Çok çok isteyene nasip olsun :)

    YanıtlaSil
  16. Levent defterlerde ayraç ipi rengarenk olanlar var. Bu defterle beraber onlar da denenebilir. Kalemin mor mürekkep akışını göstermesi de çok hoş olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. Defterin çok fonksiyonlu olmasını begendim, hep düz veya çizgili tercih edenler için hoş bir değişiklik olacagına eminim.
    Mürekkepse zaten klasik bir marka ve çok hoş capcanlı bir renk....

    En mor seven kimse ona çıksın. herkese bol şans

    YanıtlaSil
  18. Defterin anlattığınıza göre özellikleri çok kullanışlı. Tek bir defterde ajanda ve noktalı bölümleri bulmak biraz zor oluyor. Ayrıca gri rengi şahane gözüküyor.
    Kaleme gelirsek yapısı gereği bana daha çok gençlere göre gibi hatta çoçukların güzelyazı çalışmalarında kullanabilir bir boyutu var. Başlı başına bir şirine havası var. :)
    Mürekkepse ona diyecek bir laf yok Pilot Iroshizuku mürekkepleri şahane bir şey.❤

    YanıtlaSil
  19. levent notebook defterlerini renk renk kullanmama ragmen gecen gun yine aldim :) kesinlikle cok amacli bir defter, tavsiye ederim. Pilot kaküno ise bir an once almak istedigim kalemler arasinda yer aliyor. Iroshizuku tam bir efsane, rengi de mukemmelmis murekkep farecim :) herkese bol sans

    YanıtlaSil
  20. Levent notebook'u ilk defa görüyorum ve aklımda bulunması amacıyla bir köşeye notunu hemen aldım:) genellikle Keskin Color'un defterlerini çok beğeniyorum,arka sayfasına da gölgelendirme yapmıyor,bir de yeni serisi-yada ben yeni görmüşümdür belki^^-Journalleri çok çok daha kaliteli görünüyor:) Kalemin rengi insana mutluluk veriyor ve günlük kullanım için oldukça ideal.. Yeni incelemelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum,mutlu kalın:)

    YanıtlaSil
  21. Ulaşılabilir bir defteri incelemeniz çok hoş olmuş. Pilot mürekkebe gelince; kendimde az miktarsa kullandım fakat renk bana fazla kadınsal bir "purple" geldi. İyi yayınlar.

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. Sıradan kalemlerimize olmayan mürekkeplerimize rağmen güzel defterler çıkartabiliyoruz. Belki ihtiyacımız sadece tutku ve ruh, ezcümle defteri sevdim.

    YanıtlaSil
  24. Bu marka kalemi ilk defa duydum. Mürekkep efsane tabi ki. Kalem ve mürekkep uyumuna her zamanki gibi yine dikkat etmişsiniz. Bu marka defteri ucuzlukçu marketlerin birinden almıştım. Okul defteriydi tabi o ve çok ekonomikti.

    YanıtlaSil
  25. Mürekkebin rengi çok güzel..

    YanıtlaSil
  26. Özellikle defter tanıttığınız yazılarınızı daha bir heyecanla okuyorum, defterler benim için ayrıca önemli. Bu defteri not ettim, bakalım Ankara'da bulabilecek miyim :) Bu arada genel olarak Pilot, Kaweco gibi uluslararası kartuş alan kalemlere Parker konvertör kullanılabiliyor sanırım. Öğrendiğim iyi oldu.
    İnceleme ve çekiliş için teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar,
    Kalem tasarım itibariyle gayet güzel.Defter ise sonlara doğru farklı formlarda kağıtlara sahip olmasıyla rekabet ettikleri defterlerden 1 adım öne çıkıyor .Eğer bana çıkarsa da Mor olduğu için kalem ve kartuşu başka birisine verebilirsiniz ama deftere talibim.
    Seygiyle kalın.

    YanıtlaSil
  28. Teşekkürler inceleme için. Sanırım kalemde kullanılan nib, uzakdoğu F' den ziyade Avrupa F' ini andırıyor. Pilot 78G F'inden biraz daha kalın. F nibleri kullanmada benim de çekincem strachy dedikleri cızırtı. M aşağısı uçlarda eğer şanssızsanız bu çok daha fazla kendini hissettiriyor.
    Mor ise. Mora diyecek bir şey yok. Ece Ayhan büyüğümüzdür.

    YanıtlaSil
  29. Artık giriş seviyesi kalem almasam da kullanma zorunluluğu oldukları bir gerçek, heryere Pelikan 400, Pilot Custom 74 ile gidilmiyor.

    Defter için Keskincolor'un defterlerinden biraz stokladım, hem bulunabilirlik, hem fiyat hem de dolmakalem kullanımı açısından favori markam oldu. Tanıttığınız defter de gayet kullanışlı duruyor, çıkarsa deneme şansım olur.

    YanıtlaSil
  30. Çok değişik bir duyguymuş bu ilk kez bir hediye çekilişinden bir şey alacağım teşekkürler Mürekkep Faresi. Ama inanın her hafta güzel bir yazınızı okuma zaten bir hediye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler guzel sozleriniz icin tesekkur ederim, mailinizi de aldım en kısa surede kargonuzu göndereceğim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.