25 Oca 2016

INOXCROM M-Cube Metal Pen Silver - LAMY Turquoise


Okulların tatil olmasıyla tatil sezonu yine birçoğumuz için açılmışken seyahatlerde kullanılabilecek küçük boyutlu kompakt bir kalem yazmak istedim bu hafta....

Haftanın kalemi Inoxcrom'dan M-Cube Metal Pen... Silver-gümüş rengi... Haftanın mürekkebi ise Lamy'den Turquoise-turkuaz mürekkep...

*Soldaki Lamy Safari Red-Ortadaki Inoxcrom M-cube - Sağdaki Kaweco AL-Sport Stonewashed

İspanyol markası Inoxcrom daha çok eğlenceli lisanslı markalarla bezeli gövdeli kalemleriyle piyasada olsa da aslında bir üst seviyede günlük ve iş yaşamında da kullanılabilecek lüks görünümlü modellere sahip... Bugün sözünü etmeye çalışacağım M-Cube onlardan biri... 

M-Cube oldukça hoş çekmeceli karton bir kutuda satışa sunulmuş... Gövdesi matlaştırılmış metal ile kaplı ve gövde metaline yapılan kaplama dolayısıyla satenimsi bir his verilmiş... Kapak tepesi, klipsi, gövde bitişi ve bağlantı noktalarında ise daha parlak bir metal kullanılmış...Piyasada satışta olan iki rengi mevcut siyah ve gümüş... Ben siyahı kalmadığı için gümüşünü almak zorunda kalmıştım ama bu renginin de fena olmadığına karar verdim zamanla... 

Inoxcrom M-Cube yaklaşık olarak Kaweco Sport serisi kalemlerin uzunluğuna sahip... Fiyatının daha uygun olmasının yanı sıra bence birçok da avantaja sahip... Kalemin bizim ülkemizde birlikte satılsa da Kaweco'nun opsiyonel klipsi yerine kapakta sabit bir klipsi bulunuyor... Grip kısmının silikonize olması da Kaweco'ya göre tutuşta bir rahatlık sağlamış... 

Kalemin kapak kısmında Ixc Spain yazıları ve iki küçük nokta bulunuyor... Takım edinmek isterseniz jel tükenmez kalemi de mevcut...


Dolma kalemin boyutlarını merak edenler için;

-Açık haliyle;  10,4 cm
-Kapalı haliyle; 11,5 cm
-Kapağını arkasına iliştirdiğinizde; 15,1 cm
-Ağırlığı; 25 g (kapak ağırlığı;12 g)


Dolma kalemin çelik ucu M inceliğinde satışa sunulmuş... Ama biraz sonra yazım örneğinde de göreceğiniz üzere F-M arası bir kalınlığa sahip... Yazımı sorunsuz bir uç... Herhangi bir takılma, cızırtı veya mürekkep iletiminde sıkıntı yaşatmıyor... Edindiğim Inoxcrom kalem uçlarında ben sıkıntı yaşamadım ama sorunlu diyen bir azınlık olduğunu da belirtmeden geçmeyim... Alırken ucuna bakmanızda fayda var...

Dolma kalemin dolum sistemi kısa uluslararası kartuşla yapılmakta... Kaweco'nun kısa konvertörü de uyumlu... Ben bugün şişe mürekkep için konvertör tercih ettim. 

Sonuç olarak küçük kalemleri sevenler için bence başarılı bir örnek Inoxcrom M-Cube...


Dolma kalem mürekkeplerinde piyasada daha çok bulunabilecek mürekkeplere yer vermeye çalışıyorum... Bugün biraz da bu yüzden Lamy mürekkep tercih ettim... Lamy mürekkepler 30 ve 50 ml'lik cam şişede satılmakta... 50 ml'lik olanların şişe altındaki plastik bölümünde kaleminizin ucunu mürekkepledikten sonra temizlemenize yardımcı olan kağıtlardan da bulunuyor...

Lamy Turquoise'ın oldukça hoş,parlak bir rengi var. Kuruma süresi ve gölgelenmesi de oldukça yerinde... Bu rengin şişesini yeni alsam da kartuşunu uzun süre kullanmıştım Lamy'nin alınabilecek güzel renklerinden biri diyebilirim...


Yazı örneğinde Rhodia A5 boyutlu, telli, kareli defter kullanıldı.Yazı örneği için Sayın Historian'a teşekkürler:)

Mutlu, sağlıklı, huzurlu bir hafta dilerim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.