11 Tem 2016

KONUK YAZAR ETKİNLİĞİ 13 / MANUSCRIPT Master Italic Calligraphy Pen Black

Konuk Yazar Etkinliği'mizin bu ayki yazısı Harika' ya aittir.

Kesik uçlu kalemlere ilgimin fazlalaştığı bir dönemde internette tesadüfen karşılaştığım bir kalem ile ilgili pek Türkçe inceleme bulamama rağmen fiyat ve performans olarak başarılı kabul edilen yorumları görünce sahip olmak ve kullanmak üzere gayet makul bir fiyata satın aldım.

            İlk başta sadece yazıyı güzel göstermesi açısından italik yazma zevkini doya doya yaşamama rağmen iştahımı doyuramadığım için başka kesik uçlu kalemlere de sahip olma gayretine yöneldim. Tam da buradan sonra, ne kadar pahalı bir zevkimin olduğunu başka başka dolma kalemlere hayranlıkla bakıp ”benim olmalı!” derken ziyadesiyle keşfettim...

           İnternette hep karşıma “stub” sözcüğü çıkıyordu. Sözlük anlamı “kesilmiş, kesilmiş ağaç kütüğü”, hatta “sigara izmariti” olan kelime aslında “stub italik” tamlamasının kısaltılmış kullanımı... İtalik kalemlerin uçları hafiften yuvarlak olurken tam da incelemekte olduğumuz kalemimiz gibi uçlar stub yani kesik uç kalem oluyor... Lamy uçları ise “İtalik Uç” sınıfına güzel bir örnek bence...


            Kalemimiz plastik gövdeli, kullanılan malzeme bildiğimiz en hafif plastıklerden ve oldukça mat ve kadifemsi bir tutuşu var ve kalemi tutmak rahatsız etmediği gibi eli de terletmiyor. Grip kısmı parlak metal olarak kromdan istifade ile aldukça ağır yapılmış. Bu oldukça hoşuma gitti çünkü ağırlık merkezi grip kısmında kalmış ve kullanımı oldukça kolaylaştıran bu basit fiziksel durumla oldukça dengeli bir kalem haline gelmiş.

Anladığım kadarı ile Manuscript çelik uçları ile bilinen geleneksel bir dip kalem firması olup İngiltere Shropshire kasabasında kurulu yadigar bir fabrika imiş. Günümüzde ise sadcece o uçlar için gövde imalatı yapıyorlarmış. Kalemimizin gövdesi ise Almanya’da üretiliyormuş…


Ölçülerimize bakacak olursak; kapaklı uzunluğu 139.1 mm, kapaksız uzunluğu 123.6 mm, kapağı arkasına iliştirildiğinde, 149.9 mm, gövde ağırlığı 20 g ve kapağı sadece 4 g... Paketini açınca en çok sevindiğim şey konvertörünün beraberinde olmasıydı. Malumunuz konvertör ya da pompalar başlı başına ”baha”sıyla bizi çok yoruyorlar...Kapağında klipsin hemen altında göze oldukça güzel görünen bir matlıkta Manuscript logosu mevcut. Gövde sonunda küçük bir kapağımız var ve sanıyorum akıtma durumuna karşı temizlik kolay olması için yapılmış...


Ucumuz çelik, üzerinde çift daire içine alınmış Manuscript logosu ve büyük harflerle yazılmış England yazısı mevcut. Kalınlık yazılmamış olmakla beraber yaptığım karşılaştırmalar ve internet incelemeleri sonucunda 1.1 olduğunu değerlendirmekteyim. Üzerinde tek kanal bulunmakta ve mürekkep deliğinin olmaması oldukça dikkat çekici. Görüntü olarak hoşuma da gitti doğrusu. Ucun grip kısmına girdiği yerde, etrafını yüzük gibi saran şeffaf gri bir plastik mevcut. Bu parça özellikle açık renklerde içindeki mürekkebin rengini ele veren hoş görünümlü bir malzeme olmuş.

Kalemin her şeyi kusursuz gibi olmasın, beğenmediğim yönleri de oldu tabii… Öncelikle konvertör takılı iken mürekkep çekmiyor, muhtemelen içindeki yay tüzünden. Konvertörü kendi başına mürekkebe daldırıp çekmek ya da enjektör ile mürekkep doldurmak ta zor değil hani… Konvertörü takınca hemen mürekkep gelmiyor, başaşağı yarım saat kadar tutunca mürekkep oldukça akışkan geliyor. İlk denememde konvertörü sıkmıştım. Resmen mürekkep gölü aktı kağıda…

Oldukça akışkan bir uç-damak yapısı var. Kullanılan mürekkepte göz önünde tutulmalı bence. Yazım son derece başarılı, hiç kuruma ya da tıkanıklık yapmadı. Sert olmasına rağmen bastırmalara tepki veriyor ve kalemi döndürerek değişik karakterlerin çıkmasına müsaade ediyor… Uç ile ilgili tek beğenmediğim şey, yan çekişlerde kağıdı kesen bıçak gibi cızırdıyor ve takılıyor… Ancak zannediyorum, imalatçılar 45 dereclik açıyı düşünerek tasarladıkları, kalem ucunu uygun açı ile tutunca kağı üzerinde yağ gibi aktığını da belirteyim…


Genelde kalemlerin karakterine göre mürekkep kullanmak istesek te bu kalemde kullandığım mürekkepler siyah ve mavi tonları idi ve beni çok ta tatmin etmedi. Derken bir gün okuduğum kitabın altını çizmek üzere açık bir renk kullanma hevesi sardı. Biraz da baklanmayani çıkarayım diye Diamine mürekkeplerinden Filamingo Kırmızısı kullanmayı tercih ettim. Her ne kadar kırmızı yazsa da o güzelim bir pembe ve oldukça da gösterişli diyebilirim…


Yazı için Rhodia noktalı not defterini kullandım. Yıllar önce tanıştığım, yalnız bir gazeteci dostumun yedinci kitabından bir şiir ile satırlarıma son veriyorum.

Saygı ve sevgilerimle…

6 yorum:

  1. Kalemin sunumunu çok beğendim, farklı ambalajlar kalemleri daha da hoş gösteriyor. Benim en büyük eksikliğim farklı uç seçeneklerine pek yer vermeyişim, blogta kaligrafik uçtan bahsederek bu eksikliği birazcık kapatmış olduğunuz için ve de güzel anlatımınız için çok teşekkür ederim:)Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Mürekkep Faresi, rengarenk, dopdolu, nazik ve dolmakalem/mürekkep dünyasındaki teşvik edici bloğunuzda bana yer ayırdığınız için teşekkür ederim.

      Sil
  2. İnceleme güzel olmuş, elinize sağlık. Ben kartuşa siringa ile murekkep çektiğimde,karasu taktıktan sonra sonra kalemi bir iki saniye murekkebe batırıp öyle yazıyorum. Daha sonrasında murekkep geliyor hemen. Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emre Bey. Instagramda Mürekkep Faresi yanında sizi de takip ediyorum, tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, saygılarımla.

      Sil
    2. Teşekkür ederim Emre Bey. Instagramda Mürekkep Faresi yanında sizi de takip ediyorum, tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, saygılarımla.

      Sil
  3. Bu yazı için teşekkür ederim. Kesik uç ile ilgili cesaretimi arttırdı.
    Kesik uç hep beni korkutsada alıp biran önce denemekte fayda var.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.